Sitsiilia tervitas palmide ja silmapiiri helendama paneva kuumusega. Tundsin end oma kampsunis ja pikkades pykstes veidi vales kohas. Ilmselt endiselt vihmast tilkuvas Kaunases. Lasin taevavetel end me kallil Leedumaal ikka korralikult làbi immutada.
Aga Sitsiiliasse j6udes ja bussiga Trapani kesklinna poole s6ites tekkis mul hoopis tunne, et miks ma pidin siia tulema. Siin on nii kole. Metsad on maha raiutud. Jàrel vaid prygihunnikute vahel melonite v2ljad. Teeservad on t6esti koledad. Ja siis veel sitsiillased julgevad imestada, kui ma rààgin neile, et Eesti algatas "Let's do it" koristustalgud, et kas siis Eestis inimeste harimisest ei piisa. Kes siin keskkondlikult nyyd haritum on? Eesti on tàiega ilus ja puhas ja ei vaja igaòist tànavate pesu ja kusehaisu eemaldust nagu paljudes Lòuna-Euroopa riikides on. Mul on nii kahju, et suur osa sitsiillastel on savi sellest paradiislikult kaunist keskkonnast, kus nad elavad.
Olgu-olgu. Need meeleolud ei kestnud kaua. Mulle tegelikult meeldib, kuidas siin inimeste elu nende majadest vàlja ulatub. R6dult ripuvad kuivavad riided tànavatele ja tihti on uksed-aknad lahti, saab piiluda, mis tòò vòi puhkus sees kàib. Tihti istuvad nad ka ise oma maja ukse ees, tervitavad mòòdujaid ja vestlevad oma paljude naabritega. Siin kuuleb muud keelt kui itaalia keel vàga harva. Sitsiilia keel on ka tegelikult. Mulle isegi 6petati esimese asjana sitsiilia keelseid ààrmisi "viisakusi" mida on nt poes teenindajale "hea" òelda.
Mere 22rde jòudes ma lihtsalt pidin sinna esimese asjana sisse hyppama. Nii sinine ja roheline ja làbipaistev. Nagu rubiinide ja smaragdide vàli. Sàrav. Ja mis siis, et ma ujumisriideid oma kotis olevast hunnikust yles ei leidnud. Mul on piisavalt ilus pesu, et seda sitsiillastele demonstreerida.
6htul ootas ees kohtumine minu esimese CS majaperemehega ja tema naisega, kes lahkelt enda juures òòbida lubasid. Làksime koos nende s6prade juurde aperatiivile, kus sòògiks pakuti kòikvòimalikke suurepàraseid mereande taldrikusuurustest kaheksajalgadest tuunikala kokkupressitud marjani. Iga jàrgneva saabuva peokylalise eest hoiatati mind, et nyyd saabub tòeline hull! Sitsiillased vòtavad pidutsemist ààrmise kirega! Ja aias kasvasid mandariinid, virsikud ja palmid.







Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Plaanid ja mitte-plaanid märtsikuus

Kui aega pole, siis aega pole